OM KONFERENCEN

Arbejdsmiljøkonferencen er den årlige tilbagevendende konference for arbejdsmiljøprofessionelle. Konferencen afholdes altid i Nyborg på Hotel Nyborg Strand. Herunder kan du danne dig et overblik over konferencens elementer og blive klogere på, hvorfor Arbejdsmiljøkonferencen er værd at deltage i som arbejdsmiljøprofessionel.

’Let’s get2gether’

Konferencen løber over en søndag, mandag og tirsdag. Søndag aften, kan du deltage i et valgfrit ”get2gether”-arrangement, hvor du får mulighed for at møde mange af de andre deltagere, hygge og networke.

Sammensæt dit eget program

Vi åbner og afslutter konferencen med et fælles oplæg for alle deltagere, men derudover sammensætter du selv dét program, der inspirerer dig mest. Du kan vælge mellem forskellige plenumoplæg og 80-90 forskellige workshops. Du kan finde en råd tråd i emnerne på fælles plenum og workshops, eller du kan vælge at shoppe rundt og lade dig inspire af mange forskelligartede emner, konferencen har at byde på. De aktive pauser og en "markedsplads" lægger op til, at du kan gå i dialog med andre arbejdsmiljøprofesionelle eller på opdagelse i de mange udstillinger med arbejdsmiljørelevante produkter og ydelser.

Workshop

Arrangør og Det Faglige Udvalg har taget initiativ til alle plenumoplæg, og en begrænset del af de udbudte workshops. De øvrige workshops er på oplægsholdernes eget initiativ. Under fanen ”Oplægsholder”, kan du se, hvordan du tilmelder en workshop, og læse mere om kriterier, vilkår og gode råd. Det er vores ambition at workshop-emnerne dækker alle væsentlige aspekter af arbejdsmiljøområdet.

Program

Planlægningen af arbejdsmiljøkonferncen foregår i perioden sene vintermåneder/ tidligt forår. Det er ikke muligt at tilbyde at bidrage med workshops uden for det tidsrum, der er angivet under punktet "Er du oplægsholder"

Målgruppe

Konferencen henvender sig til ledere og medarbejdere med arbejdsmiljø som et væsentligt indsatsområde, samt grænselandet bestående af HR og sundhedsfremme. Det omfatter:

  • Arbejdsmedicinske klinikker
  • Arbejdsmiljørådgivere
  • Personer, som arbejder fuldtids med arbejdsmiljø
  • Arbejdstilsynet og andre myndigheder
  • Kursusvirksomheder og arbejdsmiljøundervisere
  • Branchearbejdsmiljørådene
  • Erhvervs- og arbejdsgiverorganisationer
  • Faglige organisationer
  • Forsknings- og formidlingsinstitutioner
  • Personale- og HR-afdelinger
  • Sundhedsfremmevirksomheder
  • Uddannelsesinstitutioner

Vil du følge med i optakten til konferencen? Tilmeld dig nyhedsbrevet på Arbejdsmiljørådgivernes hjemmeside her og LinkedIn-gruppen ”Arbejdsmiljøkonferencen” under ”Arbejdsmiljørådgiverne”. Under konferencen kan du finde os på Twitter under @AMkonferencen, hvor vi bruger vi tagget #AMkonf

Langtidsplanlægning?
Har du brug for at kende datoerne for de kommende års konference til brug for langtidsplanlægning, kan du se dem her:

2022: 2. - 4. oktober
2023: 11. - 13. oktober

Konferencen har tidligere år altid været afholdt i november måned, men fra 2022 flyttes tidpunktet til første uge i oktober måned (uge 40).

 

Senest opdateret 26-08-2021

 

 

Vil du med på AM:2021 - læs mere her

Tilmeld dig konferencens nyhedsbrev og hold dig orienteret om program og tilmelding til AM:2021